בחזרה אל היופי של סין

קצת לפני שההמונים עומדים להציף את סין בימי האולימפיאדה וקרבתה, החלטנו לחזור וליהנות מהמקומות המופלאים של ארץ זאת. ראינו כבר לא מעט בעבר, אבל בביקורנו האחרון נוספו לרשימה עוד אי אלו אתרים שהמילה "המלצה", פשוט קטנה עליהם

שייט על הליזיאג שייט על הנהר בסין

את הסיור לעבר מערות גווילין, התחלנו בשייט על הנהר ליזיאג (lijiang) שמימיו זורמים לאורך 56 קילומטרים. יצאנו מהעיר ז'וז'יאנג (zhujiang) הסמוכה והפלגנו במשך 4 שעות אל נקודת הסיום בעיירה יאנגשו (yangshuo). עשינו את הדרך בין הרים שהתרוממו בנוף עוצר נשימה, מתלהבים מהצורות המרהיבות של צוקים דמויי בעלי חיים כמו גבעת חדק הפיל (elephan Trunk hill)ותשעת הסוסים ((nine horses.

על גדות הנהר נגלו לעינינו כפרים סינים עתיקים שתושביהם חיים עדיין בבקתות קש כפי שחיו אבותיהם לפני שנים רבות. רובם ככולם עוסקים בדייג ובחקלאות פרימיטיבית ביותר ויכולנו לראותם עובדים בשדות האורז כשמגלים וטוריות בידיהם.

הזקן והקורמורניםפה ושם נראו קורמורנים קשורים ברגליהם למוטות עץ. אלה משמשים את דייגי הכפרים לשליית דגים. לשם כך מוצמדת לצווארם של הקורמורנים טבעת שאינה מאפשרת להם לבלוע את הדגה. כתוצאה מכך, הם פולטים את הדג לידיהם המיומנות של הדייגים הנהנים מדייג קל על חשבונם של בעלי הכנף המסכנים.

מדי פעם ליוו אותנו בדרכנו גם עדרי תאו גדולים שיצאו למרעה בתוך מי הנהר ואכלו מהעשב במים.

בין הכתר לאדומה

מערות הנטיפים של גווילין מדהימות ביופיין ובגודלן עד שקשה להחליט מי מהן מרהיבה יותר. אנחנו בחרנו להתלבט בין המערה האדומה קיר טיפוס על מים(the reed flute cave)

למערת הכתר (crown cave) שאליה הגענו באמצעות כלי תחבורה מוזרים ומגוונים. בתוך המערות התגלו לעינינו נופי הבריאה בהתגלמותה. זקיפים ונטיפים מרהיבים ביופיים הותירו אותנו נלהבים ומשתאים. זהו סיור חובה למטייל באזור גווילין ואפשר לעשותו גם בשעות הלילה על רקע תאורה מדהימה בשלל צבעים ומפגשים עם אירועים ומופעים אופייניים לתרבות הסינית.

כרטיסים לטיול ניתן לקנות באחד ממשרדי הנסיעות שבתוך גווילין.

את הלילה עשינו במלון waterfall הצופה אל הנהר והפארק וכך יכולנו לחזות בתצוגת ראווה בדמות מפל מים הזורם מגג המלון כל ערב בשעה 08:30 למשך 10 דקות בלבד.

ביקרנו גם בפארק שלצד הנהר כדי לצפות במפל המיםli river gudong scenic area. ניתן לטפס אל ראש המפל נעולים בסנדלי קש מיוחדים וחובשים קסדה כמובן. במקום אטרקציות נוספות כמו גשר מתנדנד מעל תהום פעורה ואחרות. ניתן להגיע למקום בשייט או בכרכרה רתומה לסוסים.

גבעת הירח  (Moon hill) נמצאת כ- 8 ק"מ דרומית לעיירה ינגשו. כדי להגיע לפסגתה צריך לטפס עלהעץ העתיק פני 800 מדרגות, אך המאמץ מתגלה כשווה ביותר כשמשקיפים ממרומי הפסגה אל הנוף הפנורמי קסום. הגבעה נקראת כך בשל חור בצורת ירח המצוי במרכזה ובסמוך לה ניצב עץ עתיק עב גזע ורחב צמרת.

אולימפיאדה על המדרכות

סימני האולימפיאדה הקרבה לבוא קיבלו את פנינו בעיר צ'ינגדאוQigdau)) שלחוף הים הסיני. כאן מתוכננות להתקיים תחרויות השייט האולימפיות.

בעת הנחיתה בנמל התעופה של העיר, נקלענו לסופת טייפון. המטוס רקד והבטן התהפכה אבל הכל עבר לבסוף בשלום, כך שיכולנו לצאת לדרך ולהתמקם במלון sea view grand hotelעל חוף הים. זהו אחד המלונות הטובים בעיר (המחיר למלונות 5 כוכבים הוא בסביבות 120 דולר לזוג כולל ארוחת בוקר מעולה). העיר מונה כ- 7 מליון תושבים מספר אופייני לערים בגודל בינוני בסין. זוהי עיר יפיפייה עם פיסול סביבתי מיוחד. ניתן לראות בה מבנים ענקיים ובתים שמזכירים בצורתם את סגנון הבנייה האירופאי. כמו כל הערים המתכוננות לקראת משחקי 2008, גם צ'ינגדאו מצויה כולה בתנופת בנייה. אחד הסממנים היותר בולטים להיערכות הזאת הן המדרכות לאורך הטיילת שמשובצות בתמונות מאולפייאדות קודמות.

הציפור האולימפית לאולימפיאדה בסיןעם המראות הללו המשכנו לבייג'ין. נסענו לראות את אתר הבניה של הכפר האולימפי. ביקשנו להיכנס לאחד המבנים המרשימים שנראה כמו קן ציפור ענק ממתכת, אבל התברר שהוא סגור למבקרים. בהברקה של רגע, מיהרנו להצטרף לקבוצה של תיירים מקוריאה שהצליחה לקבל אישור מיוחד לסיור במקום והרווחנו חוויה שלא מן המניין. מסתבר שהמקום עדיין סגור ושוטרים המפטרלים סביבו כדי למנוע אפשרות כניסה של מבקרים לאתר. כך, שהסקרנים יאלצו להמתין עד תחילתם של  המשחקים האולימפיים בקיץ 2008.