חיים פעם אחת ויודעים ליהנות

בעבר, אולי אפילו הלא רחוק, היציאה ממעגל העבודה הייתה בבחינת משבר אישי, טראומה שקשה לתאר. כיום, ההתייחסות לנושא הפרישה כבר שונה לחלוטין. ההתעניינות הגוברת של נשים וגברים בתחומי עיצוב, בתי קפה ייחודיים, מפגשים חברתיים, סדנאות מודעות, הרצאות וסרטי טרום בכורה, היא חלק מהשינויים העוברים על החברה המערבית של ימינו והחשיפה להיצע עצום של אפשרויות בתחומי תרבות, אמנות, בריאות, ספורט ואחרים מספקים עניין לפרק חיים חדש ומהנה

אסתי לנדא

סגנון החיים הזה מקרין גם לעבר הדורות הצעירים. ניתן לראות שגם הבנות מושפעות מדפוסי ניצול הפנאי של אימותיהן. הדבר אינו רווח רק בקרב הנשים ולא מעט גברים כבר בונים לעצמם סדר יום המשלב בין תחומי מחויבות ואחריות לעיסוקים מגוונים של פנאי ושאר רוח. עם זאת, בקרב הנשים התופעה בולטת הרבה יותר.

מדובר בעיקר בנשים שסיימו קריירה ארוכה ומרוץ מתמשך לאורך כל שנות עבודתן מחוץ לבית לצד טיפול במשפחה ודאגה לילדים. עכשיו הן מבקשות לנצל את היציאה ממעגל העבודה לעיסוק בתחומים הקשורים בתרבות, אמנות, טיולים ופנאי במובן הרחב של תחומים אלה.

חיים רק פעם אחת טיול בגשר הישנההסבתות של פעם הקדישו את זמנן הפנוי לבישול, אפייה וכביסות. הן היו ה"בייביסיטר" של הנכדים ורוב ימי השבוע הן היו ספונות בבית. הסבתות של ימינו כבר מנהלות סדר יום שונה בתכלית. תוחלת החיים, השינויים החברתיים וההתפתחות הכלכלית, הביאו את הנשים המתבגרות לנהל אורח חיים המאפשר להן ליהנות ממגוון הצעות לבילוי ופנאי שאין להן סוף, כמו גם תחומי התעניינות נרחבים ועיסוקים המעשירים את החוויה האישית.

בתי הקפה הומים מחבורות נשים המתקבצות לשיחות חולין, הקורסים במסגרת לימודי החוץ של האוניברסיטאות קורצים להרבה יותר נשים סקרניות, סדנאות של מודעות עצמית נפתחות בכל רחבי הארץ (והעולם) והטיולים המיוחדים (טיולי אוכל, טיולים בדרך היין, טיולי אמנות וכו') מושכים אליהם אלפי נשים ובני זוגן.

קונצרטים ופסטיבלים בתחומי אמנות הם יעד מועדף בכל ימי השנה לכאלה שזמנם בידיהם והכרטיסים למופעים כגון ימי המוסיקה, פסטיבלים באילת ובים המלח ואירועי ג'אז למיניהם נחטפים תוך זמן קצר.

העיסוק בפעילויות בריאותיות מהווה אף הוא פרק שלם בניצול הזמן. בכל ישוב ניתן למצוא כיום מכוני כושר וספינינג המאפשרים פעילות גופנית מבוקרת לאלה שאינם מסתפקים בצעדה יומית. ההיצע בתחומי הרפואה האלטרנטיבית נותן מענה לכל גיל ומציע שיטות מגוונות ומותאמות לכל אחד על פי צרכיו ורצונותיו.

אפשר לצרף לכך גם את תחום התיירות. הציבור יכול ליהנות כיום מאין ספור הצעות לטיולים בהתאמה אישית או בקבוצות, מועדוני נופש הפזורים בכל רחבי הגלובוס ואפילו מסעות אתגר למיניהם. הרצון ליהנות מכל אלה, הופך את המשפט המוכר: "חיים רק פעם אחת" למציאות של ממש.

לכל אלה מצטרפת "חוויית השופינג". העסקים המספקים את רצונותיהם של קהלי היעד הללו, יודעים כיום לתת מענה לצרכים ולרצונות של האוכלוסיות השונות. הפנייה ללקוחות פוטנציאליים נעשית באמצעות מיתוג ומיצוב של מקומות, אתרים ומוצרים, וכל אלה מזמינים ליהנות מהשירות והמבחר. בתי קפה עם שמות ועיצובים ייחודיים, יקבים המגדירים עצמם כ"בוטיק", חנויות מעצבים הקורצות כיום לכל שכבות הגיל, מרכזי ספא המתהדרים במגוון מכשור, שירותים שונים הניתנים ברמות גבוהות וייחודיות, קוראים לכל לקוח ממרקעי הטלוויזיה, עמודי הפרסום במגזינים ושלטי הניאון ברחובות.

הציבור של ימינו פתוח יותר מבעבר להיצע הגלובלי, ועל אף ההבדלים בין העשירונים השונים, ניתן למצוא כיום יותר שכבות בעלות אמצעים למימוש כל ההיצע הזה, ואוכלוסייה גדולה יותר החדורה רצון וסקרנות ליהנות מהמיטב.

תגובות
1.
תגובה אחרונה בהחלט... !!! ל"ת
ליאת 6  |  13.08.08
2.
תגובה שתגיע אליי פעמיים
ליאת 7  |  13.08.08
© כל הזכויות שמורות לאתר דה ז'ה וו

כל המידע באתר הינו מהתרשמותן האישית של הכותבות ואינו מידע מסחרי