מספרת הסיפורים

"סיפור זה משהו שלא שוכחים", אומרת לימור שיפוני כשהיא מתבקשת להציג את תחום העיסוק שלה למישהו שלא שמע עד עכשיו על מספרי סיפורים בעולם העסקי

 

לימור שיפוני

דני בירן

"הסיפורים עושים את העבודה", היא מדגישה תוך שימוש בשמו של הספר שכבר הספיקה להוציא לאור בתחום זה.
כדי שלא להשאיר אותנו בצד התיאורטי של עיסוקה, ממהרת שיפוני להכניס אותנו לאווירה הממחישה את חשיבות הסיפור בעולם של עסקים.
"נזיר אחד הלך לאטו ביער. פתאום קפץ מולו מבין העצים חייל וכיוון אליו רובה. 'מי אתה, לאן אתה הולך, מה אתה מחפש שם?' קרא החייל אל הנזיר. במקום לענות על השאלות פנה הנזיר אל החייל ושאל: 'אתה חייל נכון? כמה משלמים לך כל חודש?'
'עשר מטבעות זהב' ענה החייל.
'אני אשלם לך חמישים מטבעות אם בכל יום תעמוד כאן ותשאל אותי את שלוש השאלות הללו', אמר הנזיר".

 "אמנות הסיפור הייתה קיימת בעולם כבר בתקופה העתיקה. זוהי אמנות שניתן לשלב אותה כמעט בכל תחום. הסיפור נותן השראה, וכשזו מתעוררת אפשר להמשיך וללכת אתו עד אין סוף. זוהי דרך מצוינת להגיע את ללבם ולהגיונם של בני האדם, להשפיע בלי לשחק ברגשותיהם ולהפחידם", פורשת שיפוני בפנינו את תמצית הרעיון שהביא אותה לפתוח חברה שמעסיקה מספרי סיפורים למגזר העסקי.
החברה The Story Telling Company  נפתחה בתחילת שנת 2008 והיא מתבססת על ניסיונה של שיפוני כמספרת סיפורים מוכרת בארץ ובעולם. כיום, פחות משנה מאז יצאה לדרך החדשה נמנים על לקוחותיה חברות ידועות, משרדי פרסום, עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים.
"בעלי העסקים מודעים כיום יותר לחשיבות הסיפור ככוח המבדל אותם ממעסיקים אחרים, בעיקר משום שתקציבי השיווק שלהם מוגבלים. סיפור טוב יכול להפוך למותג שיהווה בסיס תחרותי בשוק. מותג טוב הוא נכס כלכלי ואינו חייב להיות כרוך בשיווק יקר ובזבוז משאבים. גם עסק של אדם אחד יכול להיות מותג חזק בזכות הסיפור".

לדבריה, בסיפור על הנזיר והחייל מסתתרות כמה שאלות המהוות בסיס התחלתי לכל תהליך של בניית מותג.
"הלקוח צריך לשאול את עצמו בדיוק את אותן שאלות שהחייל שאל את הנזיר: מה מוביל אותי בעבודה? מה הערכים שלאורכם אני עובד? איזה לקוחות מגיעים אלי בדרך כלל? מה מאפיין אותם? מדוע הם בוחרים לעבוד אתי? מה האופי של העסק שלי ואיזה טיפוס הוא?"
כדי לסייע לבעלי העסקים למצוא מענה לשאלות אלה בנתה שיפוני את The Story Telling Company  כמעבדה לפיתוח רעיונות. לצדה פועל צוות של מספרי סיפורים מקצועיים ואלה מתכנסים יחד בקביעות על מנת ליצור סיפורי מותג, סיפורי מוצרים והובלת תהליכי שינוי בארגונים. הכל ברוח הסיפור.
"הסיפור הוא כלי שכנוע אפקטיבי בשל יכולתו להעביר מסר בתמציתיות ובאופן מאוזן. הוא פונה אל הרגש וההיגיון ומניע את השומע לפעולה", אומרת לימור שיפוני ומצליחה להפעיל גם עלינו את יכולתה לשלב סיפור חיים מעניין בתוך עולם העסקים.

 

www.storyteling.com

לימור שיפוני
The Story Telling Company
www.storyteling.com
052-2491888
תגובות
אין תגובות למאמר
© כל הזכויות שמורות לאתר דה ז'ה וו

כל המידע באתר הינו מהתרשמותן האישית של הכותבות ואינו מידע מסחרי