מציאות בדרום תל אביב

פורסם בתאריך 06/09/10

רשמה: נורית

למרות החום הכבד, ערב החג העמוס ועוד סיבות טובות להישאר בחדר הממוזג החלטתי לתפוס "אומץ" ולצאת לתל אביב. יצאתי ככה סתם לשיטוט, ללא תכנית, אבל עם כוונה ברורה ליהנות ולמצוא מציאות. לסיור הצטרפה אחותי, מקצוענית השיטוטים.

בוקר כזה חייבים לפתוח בבית קפה טוב ואכן הגענו ל"לחמים", קונדיטוריה ובית קפה. בלוטות הרוק התחילו    לחמים, החשמונאים 99, תל אביב. צילום: נורית מצלרלעבוד עם הכניסה למקום, הריחות, המבחר העצום וכמובן הטעמים נפלאים. מקום מומלץ לכל אוהבי הפחמימות. מחירים מאוד סבירים ושירות אדיב. החשמונאים 99, תל אביב.

משם המשכנו דרומה לשחזר חוויות ילדות. נהג המונית החביב לקח אותנו לכיכר המושבות, שמזמן כבר איננה כיכר, ובדרך סיפר על חוויית השוד שעבר בתחנה המרכזית הישנה.

סביב כיכר המושבות מצאנו חנויות של חרוזים ומוצרים שונים לעבודות אמנות. פעם קראנו לזה "מלאכת יד". המבחר העצום, הצבעוניות של החרוזים ומבחר החומרים הפעיל את הדמיון אבל רק לרגעים קצרים, החלטנו שפשוט וקל יותר לקנות אביזרי אופנה מוכנים.

התחנה הבאה הייתה "יעקבי חגורות". את פנינו קיבלה לילי, בעלת העסק. ג'ינג'ית נמרצת ומסבירת פנים. לפני 30 שנה קנתה את המפעל ליצור חגורות ומאז היא בתחום. בחנות ניתן למצוא מבחר חגורות עצום ותיקים שונים. חלק מהחגורות הינם תוצרת עצמית בעבודת יד שלילי מעצבת וחלק יבוא מסין. ניתן להזמין אצלה מוצרי עור שונים בהתאמה אישית לגברים ונשים. המחירים מאוד ידידותיים, לדוגמא: חגורת פפיון ב-55 במקום 85. יעקבי חגורות,    חגורות פפיון בעיצובה של לילי   דרך יפו 45, תל אביב. טל' 03-5669120.

המשכנו מערבה על דרך יפו והגענו למתחם של תיקי נשים. מבחר עצום של תיקים וחגורות. התרשמנו במיוחד מ"אלעד אביזרי אופנה" בדרך יפו 41. במקום תיקים דמויי עור בעיצובים נהדרים של הלן ואסנת.

את תשומת ליבנו צדה חנות קטנה של מברשות בבעלותו של כהן אברהם. אברהם מנוסה בענייני תקשורת הבין מיד שאני מתכוונת לכתוב והוציא את אוסף הכתבות שכתבו עליו בכל העיתונים. מברשות בצבעים שונים, חומרים מגוונים ולמטרות שונות. כמובן שגם קנינו מברשת קטנה לניקוי מקלדת. "נמר", דרך יפו 39, פינת נחלת בנימין.

ועוד המשכנו לשוטט לחנויות הביגוד. מסתבר שאם רואים דברים יפים בחלון הראוה זוהי בודאי חנות לסיטונאים בלבד אבל עדיין כדאי לנסות ובמיוחד את חנויות העודפים.

הגיע הזמן לארוחת צהריים, התגלגלנו ל"קסבה בפלורנטין". מוסיקת שאנטי קידמה את פנינו וכמובן העיצוב והצבעים בהתאם, פסנתר וספרים מוסיפים לאווירה המיוחדת. מיותר לציין שהורדנו את הגיל הממוצע של הסועדים... האוכל היה בסדר רק חבל שלא ידענו מראש שבמקום מעשנים.

לסיום היום הנהדר חגגנו ב"שוקו לולו", גלידה קפה. המקום בולט בעיצוב המודרני והנקי לעומת בתי האוכל בסביבה. מבחר עצום של גלידות, סוגי קפה שונים, עוגיות מיוחדות ועוד. חגגנו עם קפה אספרסו מעוטר בכדור גלידת וניל. שוקו לולו, ויטאל 3, תל אביב.

וחזרה לעוד מונית והביתה ברכבת.