טיול לסין עם הילדים והנכדות

אסתי לנדא

את יום ההולדת 60 של בעלי החלטנו לחגוג בסין עם כל המשפחה. זוג הורים, ארבעה ילדים בוגרים,חתן אחד ושתי נכדות  (ארבע ושנה וחצי). ידענו מראש שהטיול צריך להיות מותאם גם לקטנות שבחבורה ולכן הסתפקנו בטיסה פנימית אחת וצמצמנו את מספר בתי המלון.

את הטיול התחלנו בנחיתה רכה בשנחאי. כבר בשדה התעופה המתין לנו מיניבוס שהיה צמוד אלינו במשך 6 ימים וכמובן מדריך דובר אנגלית. הביקור בשנחאי התחיל בתצפית ממגדל הטלביזיה הגבוה האוריינטל פרל טאואר, סיור באקווריום האוקייאני שהוא הגדול והמאוד מרשים בכל אסיה. גם אנחנו המבוגרים יצאנו נפעמים  מכמות סוגי הדגים ששחו להם לאורך מסדרונות זכוכית, דגים ענקיים וכרישים בקיצור היה מרתק, משם לטיילת הבונד לאורך הנהר חואנגפו.

את יום המחרת התחלנו בביקור בגני יויואן והשוק. הילדות נהנו מבריכות המים גדושות דגי זהב וכמובן דאגו להאכיל אותם בבמבה ישראלית כשרה.

משם התפצלנו. הגברים שבחבורה והילדות נסעו לגן החיות המפורסם של שנחאיי ואנחנו הבנות יצאנו לשופינג קצר שהרי בסין קניות זה חובה.

את הערב סיימנו במופע אקרובטיקה מרשים ביותר.

עם האוכל לא הייתה בעייה כולם אוהבים דגים, פירות ים,  נודלס דים סאם למיניהם כולל הקטנות ובכל מקום גם ניתן למצוא את הרשתות המערביות כמו מקדונלדס או פיצה האט.

טיילנו לאורך הגנים המרהיבים המדשאות המטופחות בעיר  ומזג האוויר הנוח בחודש אפריל.

לאחר שלושה ימים בשנחאיי נסענו לסו-ג'ו מרחק שעתיים נסיעה. עיירת מים מקסימה שהתכוננה לפסטיבל המים השנתי וכל הסירות לאורך הנהר קושטו בצבעוניות מרהיבה. כמובן שיצאנו גם אנחנו לשיט בתעלות והתרשמנו מאורחות החיים של המקומיים.

ביקרנו במעל ליצור בדי המשי. צפינו בגידולם של תולעי המשי ותהליך היצור ומשם לביקור באחד מעשרות הגנים המטופחים באזור.

מסו-ג'ו בנסיעה הגענו להאנג-ג'ו אתר תיירות מפורסם בסין. טיילנו לאורך האגם המערבי בין צמחייה עשירה בעצי ערבה בוכייה, פריחה ורודה מקסימה של עצים בשיא פריחתם ופגודות עתיקות. גם כאן לא פסחנו על שיט שחצה את האגם הצבוע בצבעים מרהיבים. עם רדת החשיכה בשעה 20:00 מתכנסים כולם על גדות האגם לחיזיון אורקולי על המים.

לאחר יומיים עמוסי חוויות טסנו לבייגינג העיר הגדולה.

עם מיניבוס צמוד ומדריך הגענו לחומה הסינית כולנו בלי יוצא מן הכלל טיפסנו למעלה כשאיה הקטנה במנשא הגב. חוויה לא קלה אבל שווה. קיברי שושלת מינג. ביקרנו בכיכר טיאנמן ההיסטורית בעיר האסורה  שכרנו אופניים רתומים לעגלה ויצאנו למסע בסמטאות החוטונג. מקדש השמיים ועוד...

ונקודה מעניינת לסיום נכדותי בהירות השיער ולבנות העור הפכו מרגע הנחיתה לאטרקציה מרכזית בטיול. הסינים עטו עליהן רצו לגעת, לצלם, לאחוז בידיים, לפעמים זה אפילו הטריד במיוחד כשהן נרדמו בעגלות לזמן קצר. בקיצור לקחת את זה  לתשומת לבכם.